tisdag 13 november 2012

Second Hand


Second hand och loppis är underskattat.

I lördags köpte jag en vinterjacka till min dotter för 20 kr, på loppis (inte världens snyggaste men helt ok till skolan).
Jag hade först tänkt att åka ner till stan och köpa en jacka på Kappahl. De hade barnkläder, ta tre, betala för två.
Jag tänkte att jag kan då köpa en jacka var till tjejerna så får jag ett plagg "gratis" också.
Det är lätt att tro att man tjänar på att ta tre plagg och betala för två. Jag behövde ju bara ett plagg.
Känner du igen dig?
Vad skulle detta har kostat? Säkert 800 - 1 000 kr.
Nu fick jag endast det jag behövde och det kostade 20 kr.

Gör en kul grej av detta.
Bestäm med familjen, eller dej själv, att ni/du bara ska köpa begagnade saker i en månad eller ett år. Räkna ut vad det skulle ha kostat om du köpt nytt istället.
Här kan du tjäna mycket pengar!

Dra ihop ett tjejgäng. Bestäm en lördag då ni åker runt på alla loppisar och second hand ni känner till och gör det till ett "kärringrally". Då har ni både kul och tjänar pengar.

Önskar er en härlig dag!

/Helene

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar