tisdag 9 oktober 2012

Låt dig inte luras


Många butiker vill få oss att tro, att storpack blir billigare.
Köp storpack så tjänar du pengar på det jämfört att köpa mindre förpackningar.
Det är inte alltid sant!
Därför är det viktigt att jämföra priser.
Jag handlar i stort sett all mat på Citygross i Falun. http://www.citygross.se/
En fantastisk bra mataffär och bra priser. Nu har de även sänkt priset på frukt och grönt med 12% om man har förmånskortet. Mycket bra!
Vill bara tala om att Citygross har inte varit ute efter att lura någon, utan jag vill bara göra dig uppmärksam på att storpack inte alltid lönar sig.

Här är ett exempel. Kolla detta!



Om jag köper två 500 gr smör (alltså 1 kg) så kostar det 57 kr.
Köper jag däremot storpack, alltså ett 1 kg-paket så kostar det





Ja, 69,95 kr!
Det kostar 12,95 kr mer/kg när jag köper "storpack".

Ha en härlig dag!

/Helene


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar