söndag 21 oktober 2012

Reklamera


Andra viktiga papper att spara är kvitton på större inköp. Det är viktigt att ha kvar om du skulle behöva reklamera.
Tyck aldrig att du är krånglig och ställer till, när du reklamerar något.
Du har RÄTT till det!

Läs mer om det på konsumentverket.se

Min äldste son fick ett par hörlurar i julklapp 2011. Ett par månader efter jul så gick de sönder. De blev liggandes i flera månader och för ca fyra veckor sen, skickade jag ett mail till företaget där vi hade beställt dem.
Det tog tre eller fyra dagar så hade vi ett nytt paket att hämta med nya hörlurar. (Det var väldigt god service eftersom de inte hade någon skyldighet att skicka ett par nya till mig. Det hade gått mer än 6 månader)

Likadant var det med ett soft air gun som jag beställde åt en annan av sönerna för ca tre veckor sen. Det gick sönder två dagar efter att han hade fått det.
Jag skickade ett mail och reklamerade det och där tog det också bara tre till fyra dagar så hade jag den nya varan att hämta ut.



Se till att reklamera när du har rätt till det!



Och du...
...det tar kanske fem minuter och reklamera och det kan det vara värt om varan kostar några hundra, eller några tusen, eller hur?

Ha det gott!

/Helene


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar