torsdag 1 augusti 2013

TVÅL

Vid jul fick jag en julklapp av Maria (en tjej som var inneboende hos oss). Det var en tvål som hon hade gjort själv. Den innehöll bland annat honung.
Fantastiskt! Jag blev helt såld på att använda riktig tvål.
Den räckte hur länge som helst... eller, i alla fall i ca sex månader.

Jag har ibland problem med klåda när jag använder duschtvål. Med tvålen fick jag aldrig några besvär. Det kändes så skönt att använda tvål med bara naturliga ingredienser. 
För några veckor sen fick jag en ny tvål av Maria. Det passade ju väldigt bra, eftersom den andra hade tagit slut :)
Den doftar fantastiskt gott! Den bör räcka fram till jul :)

Inte nog med att det är nyttigare med riktig tvål än med duschtvål som ofta innehåller en massa kemikalier, det blir ju betydligt billigare också, särskilt om man får tvålen som gåva ;)


Önskar dig en härlig och solig dag!

Helene

2 kommentarer:

  1. Nämen, det här inlägget har jag missat. Roligt att du uppskattar den! :)

    SvaraRadera
  2. Ja, det gör jag verkligen! :)

    SvaraRadera