lördag 17 maj 2014

GRATTIS OSCAR, IGEN

Vi hade kalas för Oscar i dag. 
Han fyllde 18 år i tisdags, skrev körskoleprovet i torsdags och körde upp i går. Bra jobbat Oscar! 
(stolt mamma)
David har planerat för den här tårtan i flera dagar.
Det är en kladdkaka i botten, chokladrutabotten uppepå. Glasyren man har på chokladrutor hälldes på, chokladpinnar är "pelare", chokladkakabotten igen, mer glasyr, vispad grädde, fingers och så kolasås längst upp som nr 18.
David har gjort allting själv och det blev strykande åtgång på denna skapelse.


Häromdagen bakade jag fröknäcke, som ju är såååå gott!


Jag tycker att det går segt i rabatten. Har nog varit för kallt.


Kan tänka mej att det sätter fart nu när det har blivit varmare.


Mitt i rabatten har jag rabarber :) Ska ju naturligtvis inte vara där. Jag köpte dem i höstas och hade ingen annanstans att sätta dem.



Nu ska här kopplas av!

Ha en god kväll, kära ni!

Helene

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar