lördag 3 maj 2014

LOPPISRUNDA

Min vana trogen tog jag en loppisrunda. I dag var lite speciellt eftersom det var dags för Elsborgs egen loppis. Jag tror att Elsborg är det äldsta området i Falun, i vilket fall som helst är det gammalt. När det är loppis så öppnar de upp sina grindar och låter oss vanliga Falubor komma innanför och se de gamla innergårdarna. Mysigt! Det var massor av folk.




På eftermiddagen tog jag med två av barnens kusiner och de tre minsta barnen och åkte till AquaNova i Borlänge. Samuel och de tre äldsta grabbarna är i London några dagar. David tyckte det var orättvist så han tyckte att vi skulle hitta på något kul. Igår var vi o åt på kinarestaurang. Något gott måste man ju äta också, precis som pappa o storabröderna.



Att bada är inte min grej :) Med lite kaffe och en stoooooor morotskaka......


....och lite stickning, så var de tre timmarna rätt fridfulla.





Det blev lite fika också, mitt i badandet.


Nu har jag läst Kulla-Gulla för tjejerna och nu är den här dagen slut.

Sov gott!

Helene

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar