onsdag 22 maj 2013

ATT FÅ SAKER OCH TING GJORDA

Ibland kan det vara så svårt och att ta tag i ett projekt.
Det kan gälla allt från att laga lite kläder, städa garaget till att putsa fönster. Eftersom vi är olika så är det ju olika saker som får oss att göra det som behöver göras eller som vi vill få gjort.
 
Det som får mej att få gjort saker är att jag tar en liten bit i taget. Jag tänker, att om jag står på ruta ett nu och ska till ruta åtta, så måste jag inte gå ruta två, tre....ända till åtta på en gång. Det är bättre att stå på ruta två än ruta ett. Fattar ni? :)
 
Ett exempel: jag ville ha sommarblommor på trappen. 
Jag plockar upp krukorna från källaren o ställer dem ute på trappen (ruta två).
En annan dag åker jag o köper sommarblommor (ruta tre).
Någon dag senare får jag med sonens hjälp, framkört jord i skottkärra, till krukorna (ruta fyra). Efter ytterligare någon dag fyller jag krukorna med jord, med dotterns hjälp, och vi planterar även blommorna (i mål).
Det är väl inte hela världen att det tar några dagar. :) Det blir ju gjort! 
 
 
 




Ha en underbar dag!

Helene

2 kommentarer:

  1. Håller med! Det kan vara svårt innan man kommit igång. Då går det mycket lättare att tänka att man bara gör en liten sak.
    Jag har gått och skjutit upp fönsterputsning i två månader. Härom dagen tänkte jag att jag kan väl putsa två rutor på insidan första dagen. Sedan var det riktigt roligt så då gjorde jag några fler bara i farten!/jessica erensjö

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bra jobbat Jessica! Jag hoppar fönsterputsningen helt och hållet, jag :) Snart går det inte att se ut :(

      Radera