måndag 27 maj 2013

EXPERIMENT

Förra veckan gjorde jag ett experiment!
I vår familj har alla barnen var sitt område som de har ansvar för, där de ska hålla ordning. Det ska plockas undan varje kväll och de har samma område i en vecka. De har ett rullande schema så veckan därpå har de ett annat område.
För att detta ska bli gjort, måste jag tjata ganska mycket (särskilt på några av dem ;) )
Förra veckan brydde jag mig inte om att tjata. Jag ville se hur lång tid det skulle ta innan någon reagerade.








I lördags stod jag inte ut längre, utan frågade dem om de verkligen tyckte att det kunde se ut så här. De insåg att det här var inte alls trevligt så till slut tog de sitt ansvar och städade upp.







Så......friden har infunnit sig hos familjen igen :)

Ha en skön vecka!

Helene






























Inga kommentarer:

Skicka en kommentar