måndag 13 maj 2013

RESTER






Alla vet vi ju att vi ska ta vara på rester av mat. Det slängs alldeles för mycket mat i Sverige och det är väldigt oekonomiskt.

Andra rester man kan ta hand om, är tygrester. För något år sen klädde jag om vår kökssoffa i en linnefärgad textilvaxduk. Det är ett tyg som man kan torka av med fuktig trasa, samtidigt som det ser ut som tyg och går att sy i.
Väldigt praktiskt!

I höstas sydde jag linnegardiner till vardagsrummet. Från båda dessa projekt, blev det tyg över. Eftersom jag hade behov av nya överdrag till stolsdynorna så tog jag till vara resterna av tyg. Jag fick skarva lite men det är inget som stör.



 
Kan man säga att dessa överdrag inte kostade mig något? Nja...tyget jag använde var ju sånt som hade blivit över och det låg bara och "skräpade", så på det sättet kostade det mig inget. Samtidigt har jag ju betalat för det, en gång.
 
Hur som helst, det är bra att ta till vara rester! Och det bästa av allt; jag blev SUPERNÖJD!
 
Ha en bra och härlig vecka!
 
Helene

2 kommentarer: