lördag 22 mars 2014

FRUKOST

Jag älskar att äta frukost! Det är det bästa målet på dagen. På morgonen sken solen och då vill man ju att det ska se ut så här när man ska äta, att man kan sitta o njuta av kaffet i lugn och ro.


 Men det såg ut så här hos oss i morse:


Frukosten var ju god i alla fall men det var inte så trevligt runtomkring :)

Jag håller på att göra i ordning ytterväggen i köket. Nu har Oscar målat färdigt väggen. Samuel har satt upp hyllan och gardinstången över fönstret. Gardinerna satte han upp också, faktiskt :)
Vi hade familjen D på middag idag o då ville han att gardinerna skulle vara på plats innan de kom. Bra tänkt!

Jag gjorde ett byte med Oscar, han putsade köksfönstren och jag strök sju skjortor åt honom. Han ska åka till Island imorgon (hans klass har ett utbyte med en klass där)

Nu har jag förberett middagen för imorgon. Brukar göra det för att kunna bjuda hem vänner efter gudstjänsten på söndagen.
Jag tänkte testa att köra kött i lergryta i ugnen i många timmar. Nu har jag kryddat köttet o lagt i kylen. Jag har även blandat till en marinad som jag ska hälla på köttet i morgon. Sen ska det få stå i ugnen från morgonen tills vi kommer hem, efter gudstjänsten.

Helene


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar