onsdag 19 mars 2014

SNÖ IGEN

För er som inte bor i Falun kan jag meddela att här har det snöat hela dagen.




Jag var riktigt irriterad på eftermiddagen. Dels för att jag var seg, men också för att det snöade hela tiden. Jag gillar alla årstider, så även vintern men idag skulle jag uträtta en massa ärenden och hela tiden snöade ju bilen igen :(
Det blev att sopa och skrapa varje gång, plus att vindrutetorkarna var isiga så det gick knappt att se vägen.
Nähä, dags att sluta gnälla, Helene!

Jag har i alla fall målat listerna i köket två gånger. Nu så har jag plockat ner gardinerna och hyllan över fönstret.
Så här ser det ut just nu.



Ytterväggen ska målas vit och även hyllan. Jag hoppas att jag får hjälp med det. Oscar har börjat slipa väggen i alla fall. Fortsättning följer i morgon, hoppas jag :)

Jag har vilat i soffan säkert en halvtimme nu i kväll. Haha....
Grannen E kom hit 19.30 för att vi skulle träna. Hon hade en app med 10-12 övningar som man körde 30 sekunder per övning sen vilade 20 sekunder där i mellan. Detta gjorde vi tre gånger....eller... vi skulle göra det tre gånger. När vi kört två gånger och var inne i början på tredje gången så fick jag ge upp :)
Jag mådde illa! Haha, vilken kondis! Jag höll på att inte komma uppför trappen. Jag slängde mej i soffan här uppe och fick ligga där länge :)

Nu mår jag bra igen :)

Tjoho, imorgon kommer min Älskade hem igen!

Helene






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar