söndag 16 mars 2014

LUGNETKYRKAN

Idag är en stor dag för oss. Vi har gått med som medlemmar i Lugnetkyrkan.
Tack alla ni som välkomnade oss! Vi känner oss verkligen välkomna! Det har vi gjort sen vi började besöka församlingen i september förra året.


Nu är Lugnetkyrkan vår församling :-) Det känns bra! Det känns nytt! Jag är tacksam för de ord av uppmuntran jag fick idag. Nu börjar något nytt. Jag är nyfiken och ser fram emot framtiden. Jag tror att jag har blivit planterad i god jordmån så att jag kan växa....

Vi bjöd hem familjen S och våra vänner familjen D. Jag kan inte nog säga, att det är sååååååå roligt med vänner :-D
Både jag och Samuel älskar att umgås med människor, både vänner och såna som kan bli vänner :)
I hade med sig dessa smycken till mig. Så fina!
Bilden ger inte rättvisa åt dem, men de är jättevackra. Av roséguld.


Nästa vecka ska jag tänka och fundera över att jag är Guds representant, hans ambassadör här på jorden. Det är stort! Det är ett stort förtroende som Gud ger oss. Gå gärna in o lyssna på Niklas predikan här. Du får klicka på Media och välja dagens datum. Mycket bra, som vanligt.

Helene


4 kommentarer:

  1. Gatulerar till att ha funnit ett andligt hem!
    Roswitha och Göran

    SvaraRadera
  2. Vad kul �� hoppas att ni kommer trivas

    SvaraRadera
  3. Tack! Ja, vi tror att vi kommer att trivas. Vi har gjort det sen september när vi började besöka församlingen.

    SvaraRadera