torsdag 6 mars 2014

SOPPA

Det blev kylskåpsrensning ikväll. Då är soppa kanon! Det blev soppa av det vi hade i kylskåpet; potatis, köttfärs, paprika, tomatkross och bacon. Jättegod! 
Skär ner det du har hemma. Jag tycker det är bra att ta ett paket krossad tomat i. Det blir fylligt o gott. Jag tar heller inte så mycket vatten i så den blir mer som tunn köttfärssås.
En klick creme fraiche på är som pricken över i.


Nu är Audin ganska fin o ren. Det är inte lätt att tvätta bilen, inte dammsuga den heller. Det är bättre än innan i alla fall :)

Jag ska iväg över helgen så jag vill ha städad bil. Åhhhh, va jag ser fran mot helgen! Jag ska ner till Götabro på förebedjarskola. Det är en så fantastisk atmosfär där. Skriver mer om det senare.

"Andan" att städa föll inte på idag, tyvärr :( Däremot kom det ett sömntåg på eftermiddagen :)

Övningskörde med F, så vi åkte ut till svåger o svägerska, för att F behövde lämna papper till dem. Pratade med dem en stund sen åkte vi till Ica Maxi o köpte mat till de andra svåger o svägerska som fyller idag och imorgon.

De blev jätteglada att vi kom. Det var uppskattat att vi hade mat med oss som present :)
Ibland kan det vara roligare att ge mat än blommor som ju är det vanliga. Är man som jag, att blommor inte är så viktiga, så uppskattar man mat mer :)

Hämtade Samuel på tågstationen för en stund sen. 

Helene


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar