söndag 2 mars 2014

LÄNGESEN

Nu var det alldeles för längesen jag skrev ett inlägg, så Hej igen! :)

Vi har haft mycket besök under veckan. Vår vän Peter kom i onsdags och stannade till igår kväll. Trevligt!
I onsdags kväll hade vi M och M på middag. MYCKET TREVLIGT! Sent blev det också, men det gillar vi. Det gjorde inget, både Samuel och jag var lediga på torsdagen.
En familj som har varit svåra att få hit :) bjöd vi på frukost igår morse. Jättetrevligt! Vi älskar verkligen besök!
Vår vän Peters vän kom på middag igår kväll och hade dessa vackra tulpaner med sig.


På gudstjänsten idag predikade Niklas. Som vanligt ett praktiskt budskap. Vem tror du att du är? Jo, jag är Guds dotter. Det innebär ju en hel del....dotter till jordens skapare. Tjoho, det är ju helt fantastiskt!

Våra vänner, familjen D, kom på besök på eftermiddagen och förgyllde vår dag.

Idag har mina två bröder åkt Vasaloppet. Wow, mycket bra gjort! 

Benny var på jobbet i tisdags och vi gick igenom bokslutet, äntligen. Det tredje bolaget går vi igenom nästa gång. Nu äntligen blir det lite lugnare på jobbet. Dessutom var chefen bortrest den här veckan så jag kunde vara ledig onsdag och torsdag. Underbart!
På fredagen jobbade jag bara några timmar o så var vi ut o åt lunch med Linda, som ska sluta hos oss. Hon gick sin sista dag i fredags.

Det har varit en skön och avslappnad vecka. Det känns bra! 
Nu väntar jag på Samuel som är på bön och lovsång i kyrkan.
Samuel har varit hemma hela veckan och har hunnit en massa i källaren. Nu har han satt upp ett golv, bakom diskbänken och spisen. Blev riktigt bra! 
Vi var också och tittade på tapeter till köket/vardagsrummet i lägenheten. Jag kollade också på tapeten Tweed till köket här uppe. Vi lånade hem tapetböcker och kollade om det passade. Ja, det kommer bli snyggt, tror vi.


Helene






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar