onsdag 5 mars 2014

VÅRSTÄDNING

På eftermiddagen fick jag inspiration att städa överskåpen i köket. Som en riktig vårstädning. Jag vårstädar kanske vart tredje år :)
Då är det välbehövligt, kan jag lova.


Fint och rent blev det i alla fall! Jag ska fortsätta med resten av köket när "andan" faller på :)

Åse på 56kilo.se la ut ett recept som såg så smarrigt ut. O smarrigt var det, käre nån!




Här är receptet:

1 avocado
3 msk honung
2 msk kakao (enligt receptet skulle det vara 0,5 dl, men jag tyckte det räckte gott med 2 msk)
0,5 dl cocosmjölk
2 krm vaniljpulver

Till det vispade jag lite grädde med vaniljpulver i.

Smarrigt värre! Men oj så mätt jag blev. Nästa gång ska jag äta det en fredagskväll, äta hälften så mycket, skiva en halv banan i och inte ha i så mycket sött :)

Såna här dagar gillar jag, när jag har inspiration att göra saker. Det är inte varje dag, långt ifrån. Så därför gläder jag mej extra mycket när inspirationen infinner sej.

Nu ska jag ta det lugnt!

Helene

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar