onsdag 23 april 2014

HÄR JOBBAR JAG

Jag har jobbat hela dagen. Tack Gud, för att jag har ett roligt jobb!

För mej är det lagom att jobba halvtid, 20 timmar i veckan. Då kan jag lämna Ellen i skolan på morgonen och hämta henne ca 13.30 när hon slutar skolan.
I januari och februari är det alltid mer att göra för då är det bokslut. Detta är jag medveten om och planerar därefter.
I år så var det mer att göra även i mars och april och flera gånger har jag fått åka o hämta Ellen och ta med henne på jobbet, eller köra hem henne (om någon annan funnits hemma) och sen åka ner o jobba igen.
Min chef har sett att det har blivit lite för mycket.

Jag jobbar med löpande bokföring i tre bolag och kör lönerna för 80-85 anställda (vi har anställt 10 st i byggföretaget och 3 st i måleriföretaget redan i år) Det växer så det knakar! 

För ca 2 veckor sen erbjöd min chef mej, att om jag ville, kunde jag lämna ifrån mej lönerna till en konsult.
Det är väl omtänksamt?! Min chef är såååå bra!

Förra veckan, i går och i dag har Marianne och jag jobbat med lönerna. Hon har kört och jag har kontrollerat, svarat på frågor, skrivit ner vad hon ska tänka på mm. Nästa gång hoppas jag att mitt jobb med lönerna bara blir en snabb koll på lönekörningarna när allt är klart.




Framöver hoppas jag att min arbetstid blir ca 20 timmar i veckan. Då är jag nöjd! Jag får tid att jobba, som är kul och jag får tid för familjen, som ju är fantastiskt! :)

Ha en härlig kväll!

Helene


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar