söndag 16 februari 2014

DET ENDA SOM BÄR

Jag älskar att äta frukost! Jag kan ligga på kvällen och fundera på vad jag ska äta till frukost dagen därpå. Min man tycker jag är märklig :)
Jag åt mackor som är nyttiga och goda till frukost. Det ska vara massor av pålägg på. Mums fillibabba! Ett par fröknäcke blev det också och så te till det.


Vi var på gudstjänst där de sjöng denna helt underbara sång.

Det enda som bär när allting annat vacklar,
det är Guds nåd och Guds barmhärtighet.
All jordisk berömmelse och glans den slocknar
när sist jag står hos Gud i härlighet.

Det enda jag vet det är att nåden räcker, 
att Kristi blod min synd, min skuld betäcker.
Det enda jag har att lita till en gång, 
det är Guds nåd, Guds gränslösa nåd.

Det enda som står igenom alla tider,
är Kristi kors och blodets säkra grund.
Ty allt vad jag byggt av hö och strå det faller.
Det varar blott en kort och flyktig stund.

Det enda jag har inför den vita tronen,
det är en frälsad själ. Halleluja!
och detta är nog ty all min synd blev sonad
när Jesus dog för mig på Golgata.

Vi hade kära vänner på middag. Alltid lika roligt att träffas!

Efter det åkte vi till vår kära vän i Bomsarvet. Det är så otroligt berikande att träffa henne och de människor hon har runt sig. 
Det var nog bortåt trettio personer där eftersom Frun i huset fyllde år.
Hela detta hus genomsyras av kärlek. Det är som en omfamning när man kommer dit.
Och alla dessa människor som hon har omkring sig, några trasiga, några tilltuffsade, några "vanliga svenssons", några uppoffrande för andra människor precis som hon. Alla så ger de av såååå mycket omsorg och kärlek.
Det är beundransvärt!

Jag är så tacksam till Gud att jag har fått lära känna hela denna skara av människor, som berikar mitt liv.

Helene




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar