måndag 10 februari 2014

GARDEROB

Jag har hunnit massor! 
Jag älskar såna dagar! Ändå jobbade jag till 16.30. Jag gick igenom E:s garderob. Jag tömde hela hennes byrå här nere i pysselrummet, så fick hon en garderob där uppe i hallen. Hon var såååå nöjd. Hon bestämde var kläderna skulle ligga. 
Det var viktigt att plocka fram kläderna hon ska ha till skolan imorgon.
Det fick bli en liten "stolstjej". Vi gjorde ofta så när tjejerna var mindre :)


Tvättade ett par maskiner och vek ihop en massa tvätt. Jag lägger alltid i var sin hög, så får de komma o hämta sitt.
Ska bara tala om att jag tvättar egentligen inte åt de äldsta grabbarna. Här får de börja tvätta själva när de är 15 år. Men ibland hamnar det en del tvätt i badrummet och då tvättar jag det :)




Att tvätta, tycker jag är det roligaste av alla hushållssysslor. Jag tycker det är tillfredsställande när allt är rent och det ligger där i sina högar, staplade och fina.

Ha det gott!

Helene

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar