lördag 22 februari 2014

TVÄTTSTUGA

Fick fina blommor av min Älskade. 
Mitt kärleksspråk är inte gåvor, alltså inte blommor men ibland, o särskilt när det börjar bli vår, då är det härligt med blommor.

Däremot slängde Samuel o grabbarna skräp idag. Det är kärlek :)
Jag passade då på att städa i tvättstugan.

Kan bara tipsa om att, om du har plats, så är det kanonbra att ha Elfabackar att sortera smutstvätten i.
Barnen vet hur de ska sortera med 60 o 40 grader o om det är mörkt, ljust eller vitt.


Att hänga upp kläderna på dessa klädstreck som hänger högt, är perfekt. De är inte i vägen när det inte hänger tvätt.
Jag har lagt ett gammalt skaft på elskåpet och en hylla så det är lätt att hänga upp skjortor på galgar.






Under bänkskivan har vi soppsortering. Kanonbra!
Samuel har satt upp krokar under skivan.
Det är lätt att ta med kassarna. Och det är lätt att slänga sopor i dem.



Det är en fröjd att tvätta, vika tvätt och stryka när det är städat och fint i tvättstugan.

Det har varit en härlig lördag och vi har fått mycket gjort. Det gillar jag! På eftermiddagen slumrade vi på soffan både Samuel och jag. När vi hade druckit kaffe o pratat en stund efter vilan så kom energin tillbaka :)

Igår hade vi svärmor, Samuels syster Maria och Samuels syster Mirjams barn här, först på fika på eftermiddagen och så stannande de på kvällsmat, taco, och senare blev det chokladfondue och frukt. Uppskattat!

Får se vad som händer i kväll. Kanske bio, kanske bara greja här hemma. Vi får se!

Helene

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar