torsdag 23 januari 2014

ÄNTLIGEN HEMMA


I dag kom han ÄNTLIGEN. Mannen i mitt liv. 
Nu behöver jag inte leva "ensamstående mammaliv" längre. Nu får jag träna på att kompromissa igen :) Det är inte så lätt när jag har "basat" själv i över tre veckor. Det är det här som är livet. Det är så här vi har valt att leva. Jag lovar, det blir aldrig slentrian i förhållandet :) 

Mannen kom in i köket o sa: "Oh, va fint du har målat listerna".
Hallå där, jag har ju målat i vardagsrummet!!! :-D

Han hade denna fina t-shirt med till E, som fyllt åtta år.

Självklart har jag bäddat rent i sängarna till han kommer hem. Jag har alltid ett vitt örngott på kudden, under det "riktiga". Då kan man tvätta det om det skulle bli solkigt o slipper tvätta kudden.




Heldag på jobbet i dag också. Som tur var så hittade jag en pappa med dotter, från E:s klass som skulle hem direkt efter skolan. E fick följa med dem hem så kunde jag åka tillbaka till jobbet. 

Träffade en vän efter jobbet för att köpa present. Vi var till smyckesbutiken vid gruvan. Han hade mycket fint att välja på. Den butiken kan jag rekommendera. Jag tror att han gör smycken på beställning också.

Jaha, det blev jag som åkte på att skotta parkeringen. Det skulle ju vara fint till maken kom hem :)

Nu ska jag äta nått gott sen ska vi bara göra trevliga saker, mannen o jag ;)

Helene


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar