torsdag 9 januari 2014

UT MED JULEN



I dag blev jobbdagen 8.35 - 13.40. Jag agerade taxi innan jobbet, Gruvrisskolan, Västra skolan och Kristinegymnasiet. Jag körde inte själv, utan hade privatchaufför, O övningskörde.

Vid lunchtid ringde en vän och frågade om jag vill med o fika på stan på eftermiddagen. Självklart! Vem säger nej till en fika? :)
Jättekul att träffa henne, hade inte setts på ett tag.

När jag kom hem var det dags att plocka ner julen. Att det kan vara så skönt att bli av med julen. Det är lika skönt som det är härligt och mysigt att plocka fram den till 1:a advent.






När alla julgrejer var nedpackade fick jag lust att städa (kors i taket, det händer inte ofta :))
Alla grejer i köket åkte ner. Jag dammade och torkade av allt.
Innan jul såg köket ut så här:


Efter städningen ser det ut så här:


Ni ser väl att det är rent? Inte? Då kan jag tala om att det är det, i alla fall.
Till och med fönstren är putsade på insidan.
Vardagsrummet kommer att gå samma öde till mötes, när lusten faller på :)
Nu vill jag göra om och ta in nya saker.
Jag återkommer när jag vet hur jag vill ha det och när det är klart.

Ha det gott!

Helene


















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar