fredag 10 januari 2014

ÄNTLIGEN SNÖ

Äntligen är den riktiga första snön här!
Idag blev en lång jobbdag, 8.25 - 16.10. Jag vill bli färdig med bokslutet så fort som möjligt, därför jobbar jag alltid mer i januari, än annars.
Jag har ett jättebra och roligt jobb. Det är ju olika saker som gör att man trivs på ett jobb. För mej är det bl.a, 
Jag har roliga arbetsuppgifter, löpande bokföring för tre bolag, löner för ca 70 anställda och nu i januari är det även bokslut.
Vi har stora, fina och trivsamma lokaler.
Jag har en bra chef.
Jag får lägga upp min tid helt själv, bara jag gör mitt jobb. Fantastiskt bra! Jag jobbar i regel när lilla tjejen E går i skolan. Förra året blev det 23 timmar i veckan, i genomsnitt. Det är lagom mycket, då är jag alltid hemma när barnen kommer hem från skolan.
Behöver jag vara ledig en dag eller en vecka, så går det bra. Då får jag mer o göra när jag kommer tillbaka :)


E följde med en kompis hem efter skolan. När jag hämtade henne sa hon: "Mamma, vet du en sak?" "Nä!" "Jag älskar skolan, för vi har så roliga ämnen, som engelska och bild. Idag kom fröken fram till mej när jag ritade, då sa hon: - Oh, va fint du ritar. Det måste du väl vara väldigt stolt över."
Ja, det är härligt så länge de tycker om att gå i skolan. (hon går i 1:an)

I kväll åkte båda tjejerna till kompisar för att sova över, så jag har rått mej själv här i kväll. Jag fortsatte min städning.





Jag har samlat ihop alla "prydnadssaker" och växter på bordet. Jag ska hämta upp saker från källaren och gå på loppis i morgon, får se vad det blir av det.
Sen ska jag placera ut sakerna, på nya ställen, förhoppningsvis, och köpa lite nya saker också.

Helene




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar