måndag 6 januari 2014

HURRA, HURRA!


I dag fyller stora lilla tjejen 8 år. Ett fyrfaldigt leve för E, hon leve, HURRA, HURRA, HURRA, HURRAAAAA!!!
Käre nån! Nu har vi verkligen inga småbarn längre, bara stora barn.
E sa till sina storabröder redan igår att de skulle komma o gratta henne nu på morgonen. Så de tre grabbarna som var hemma, och jag grattade henne på sängen. Stora tjejen sov över hos kompis.
Det blev mycket Barbie. Jag hade gjort en Barbiesäng, som hon blev glad över.










Under dagen städade vi, handlade, förberedde, blåste ballonger, tände marchaller mm, innan kalaset kl. 16.00. Svägerska A med två av sina barn, svägerska M med sina tre barn, och JD med några barn kom o förgyllde eftermiddagen.
Moster S och hennes man ringde på facetime och sjöng för E. Haha.....trevligt! Farmor, Mormor och Moster L ringde o grattade.
Önskemålet på kalaset var att ha chokladfontän. Så det blev det! Efter många om och men :-) fick vi det att fungera. Det var alldeles för tjockt från början. Ja, ja, man lär sig...


När äldsta grabben var körd till tåget, för att åka tillbaka till Västerås, var det dags att städa.
Yngsta grabben och äldsta tjejen följde med kusiner hem för att sova över och kusin A, stannade för att sova över här med E.
Tjejerna lekte nere i gymmet och jag spelade Michael Bolton o städade och diskade.
Det är lite rofyllt när man får gå själv och städa o plocka. Jag gillar verkligen när det är uppstädat.
Det är värre när man ska städa noga, med dammning och städa toaletter o så där. Usch!
En timme tog det, så nu är här fint och uppstädat igen. Härligt!

Spelade lite spel med E och A. Jag vann på Rummikub och A vann på Uno. Nu ska jag sätta mig o titta på Anna Phil, en dansk kriminalserie. Riktigt bra!

Ha det så gott!

Helene

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar