söndag 5 januari 2014

SÖNDAG

På eftermiddagen i dag kände jag mig så tacksam och tillfredsställd. Jag var i kyrkan på förmiddagen. Jag ser alltid fram emot att åka till kyrkan och gjorde så, även idag. Det är så rofyllt att sitta där i bänken och lyssna på lovsång eller stå upp och vara med i lovsången. I dag var det speciellt härlig lovsång, som leddes av Lars. Predikan var praktisk och användbar, det gillar jag verkligen. Tack Magnus!
Jag hejade på människor jag känner, jag pratade med människor jag känner och jag pratade med människor jag inte kände, Annika och Inger, väldigt trevligt!
När jag kom hem, hade jag den där sköna känslan man kan ha när man varit på något kul, andligt och härligt.
Kände sen senare på eftermiddagen att det hade varit kul att hitta på nått. Både stora och lilla tjejen var hos kompisar och yngste grabben hade kompis hos sig.
Då kom sms:et från grannen Cissi. "Vill du träna?" "JAAAAAA!" svarade jag direkt. Hon kom upp efter en kvart. Härligt med spontana grannar!
Träningen varade inte så länge, men vad gör det? Det är bättre att träna lite, än inte alls ;-)
Jag fick sällskap och jag fick visa mitt fina, nya pysselrum. Det är viktiga saker det!
På tal om pysselrummet, så ska jag visa det någon gång framöver. Oj, oj, oj, va härligt det är med ett eget pysselrum!
När lilltjejen var hämtad och maten var uppäten så passade det bra med en skål glass.


Ha det gott!

Helene

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar