måndag 27 januari 2014

TACK GODE GUD

Jag är så tacksam  att jag inte har ett sju-till-fyra-jobb.
Samuel kom o hämtade mej på jobbet 16.30. Vi körde barn, handlade mat, hem o va jättetrött. Sov 5 min, blev rätt pigg efter ett tag, lagade mat.
Samuel tycker det är bra att jag jobbar så här så jag får förståelse för hur andra har det. Ja, det är bra!
Nu vet jag att detta bara varar i några veckor, men att ha det så vecka ut och vecka in. Nej, det vill jag inte!
Jag skulle inte orka det, tror jag.
Nu vet jag att det finns många som inte har någon annan möjlighet. Ni är starka!

Men om man får välja, så väljer jag att ha det som jag har det resten av året. Sluta jobbet 13.30,
välja om jag vill jobba på fredagen eller inte, ta ledigt en förmiddag om jag vill det, jobba lite längre en annan dag i stället.

Jag är tacksam att jag har det så bra.

I kväll har jag gjort en massa saker men de syns inte :)
Spacklat lister, putsat fönster, torkat väggar, letat rundstav, målat taklisten över panelväggen.
Känner mej nöjd!

Helene

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar